Deze website maakt gebruik van cookies Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies. - Cookies Meer informatie Cookies toestaan
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
Opvoeden en onderwijzen
in het spoor van J.B. De La Salle
De lasalliaanse opvoedingsvisie: ‘Participatief, persoonsgericht en met open kijk kansen geven vanuit een fundamentele christelijk-lasalliaanse inspiratie’.
De begeleidingsdienst van het VLP wil een bijdrage leveren tot de kwaliteitszorg van de school. De begeleider ondersteunt processen: we helpen de school "zichzelf te behelpen".
Bij het bewaken van onze visie en de vertaling naar een boeiend programma voor de scholen, vinden wij het belangrijk dat ons doelpubliek gehoord wordt.
Aan de slag rond Jean-Baptiste De La Salle
Nieuws
Een overzicht van al onze mededelingen en een terugblik op onze voorbije activiteiten.
 
Het tot stand komen van het nieuwe VLP-beleidsplan (BLS2020) zit in een eindfase. Na een weg van analyse en reflectie over de bakens die wij in de komende periode willen uitzetten, heeft de Coördinerende Raad aan Kerncora de opdracht gegeven om die opties uit te schrijven in Opdrachten en Besluiten voor het VLP en haar scholennetwerk voor de periode 2020-2024. In deze fase werden op 15 januari ll. ook al onze directies in de gelegenheid gesteld om zich hierover te laten informeren op een ‘Raadpleging VLP-directies over BLS2020’. Wij danken de aanwezige directies voor hun actief meedenken én voor de feedback.  
 
Er zijn momenteel wegwerkzaamheden in de buurt van het De La Salle-Centrum. Dat zorgt voor enige vertraging. Gelieve de uitgetekende omleiding te volgen.
 
VERBONDENHEID ROND HET VLP-PROJECT ASSOCIATIE EN PARTICIPATIE VANUIT LASALLIAANS PERSPECTIEF
Activiteiten
Een overzicht van al activiteiten en een terugblik op onze voorbije activiteiten.
 
Het gaat niet zo goed met de leerkracht. Drie kwart van de leraren maakt kans op een burn-out (iVOX april 2017). Bijna vierenveertig procent van de leraren secundair onderwijs stapt binnen de vijf jaa
 
Deze lerende ontmoeting wil ondersteuning bieden aan leraren bij de implementatie van aspecten uit onze visietekst 'KANSENVERSTERKEND evalueren', mbt. 'Accent op de kwaliteit van het leerproces'.
 
Voor onze tweede CONTACTDAG trekken we naar de Sint-Albertus en Sint-Jozefsschool in Sint-Agatha-Berchem. Deze contactdag kadert binnen het thema ‘Hand in hand bruggen bouwen over de kloof tussen de v
 
Een van de belangrijkste doelstellingen binnen het vak wiskunde is de leerlingen problemen leren oplossen. Meestal komt dit in verschillende hoofdstukken aan bod. Hoe kunnen we hen begeleiden om probl